Wartości Inspire

Badania nad warunkami skuteczności coachingu, mentoringu, czy doradztwa, wskazują, że sukces procesu, mierzony osiągnięciem założonych celów, jest uzależniony od kluczowych wartości, stanowiących fundament właściwej relacji z klientem. Dzięki tym wartościom możliwe staje się zarówno bezpieczne eksperymentowanie z nowymi zachowaniami i umiejętnościami, jak i odkrywanie ograniczających nas indywidualnych i zbiorowych przekonań, utrudniających rozwój.

Wartości tych nie da się jednostronnie zadeklarować, gdyż dotyczą one relacji dwojga ludzi. Natomiast, jeśli jako doradcy czy coachowie reprezentujemy te wartości naszą postawą, to istnieje duża szansa, że zaistnieją one też w naszej relacji z klientem. Wartościami, które stanowią dla „Inspire” podstawę właściwej i skutecznej relacji z klientem, są:

  • Autentyczność - niezależnie od warunków zewnętrznych, czy społecznych ról, jesteśmy zgodni z naszą wewnętrzną busolą wartości i emocji; nikogo nie udajemy, a naszym życiowym doświadczeniem udowadniamy, że rozwój i sukces są możliwe.
  • Szczerość i otwartość - to, co komunikujemy odzwierciedla to, czego doświadczamy i odczuwamy; w stylu komunikacji uwzględniamy indywidualną wrażliwość odbiorcy; jesteśmy otwarci na wszelką informację zwrotną, tak, aby proces komunikacji jak najlepiej odpowiadał potrzebom klienta.
  • Bezwarunkowa akceptacja - zarówno w sukcesach, jak i w momentach trudnych, bezwarunkowo wspieramy i akceptujemy doświadczenia klienta; elastycznie dostosowujemy się do jego zmieniających się potrzeb, wspierając go naszą wiedzą i energią.
  • Partnerstwo - w naszej relacji jesteśmy sobie równi; choć mamy odmienne role, to gramy w jednej drużynie; dzielimy się odpowiedzialnością - jako coach, czy doradca wspieram Cię w stworzeniu najlepszego rozwiązania problemu i wcieleniu tego rozwiązania w życie; Ty odpowiadasz za swoją determinację, konsekwentność i energię, niezbędne w każdym procesie zmiany; razem odpowiadamy za naszą relację.
  • Odwaga - to jest brak w naszej relacji ograniczeń i lęków przed wypowiadaniem swojej prawdy, nawet trudnej czy niewygodnej; podstawą tej odwagi jest pozytywna intencja . Poznając rzeczywistość, taką jaką ona dla nas jest, możemy skutecznie wspierać w procesie jej zmiany. Ostatecznie nie ma porażek, jest tylko informacja zwrotna pozwalająca nam następnym razem osiągnąć sukces.
  • Kreatywność - znalezienie właściwego rozwiązania wymaga wolności poszukiwań i tworzenia, ciekawości świata i naszego w nim miejsca. Aby w pełni wykorzystać potencjał kreatywności uzupełniamy analityczne myślenie naszą wyobraźnią i intuicją - korzystamy z obu półkul naszego mózgu. Dopełnieniem kreatywności jest elastyczność - jako coach czy doradca podążamy drogą klienta niezależnie od ilości jej zakrętów.

^powrót

STRONA GŁÓWNA | MAPA STRONY | POLITYKA PRYWATNOŚCI | KONTAKT